Crook va escriure un llibre titular "Ordenadores y aprendizaje colaborativo", el ell explicava algunes de les funciona de les noves tecnologies a partir de quatre metàfores:
La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
En aquesta metàfora es fa referència al programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament - aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant, és a dir, l'ordinador fa de mestre.
Un exemple d'ordinador com a tutor seria un manual de jardineria que trobaríem al Youtube.
La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
Aquesta és una visió de l'ús educatiu de l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina o no a l'inrevés. L'alumne li diu a l'ordinador què ha de fer.
La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Els ordinadors són una evolució dels sistemes tutorials. L'usuari pot interactuar amb el sistema dibuixant objectes que seguiran un moviment natural seguint la llei de la gravetat.
Un exemple el podem trobar a la "Doctora Xinxeta",que la interacció amb el sistema fa el que nen regui la planta i faci que rebi llum solar i d'aquesta manera, la planta vagi creixent.
El problema dels simuladors és que de vegades simplifiquen massa els sistemes reals, però per això va bé complementar-ho amb l'explicació del professor.
La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
L'ús de l'ordinador com una eina de treball és habitual en la nostra vida diària. A l'escola també es dóna (o s'hauria de donar) aquest fet. A més, les activitats proposades als infants haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.
A continuació us deixo alguns exemples per a veure i posar en pràctica els diferents usos de l'ordinador esmentats anteriorment:
Informació extreta de: http://gestioinformacio.blogspot.com.es
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada