Aquesta classificació parteix
de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956) van fer per a
classificar les activitats educatives. D’aquesta classificació se’n va formular
una Taxonomia de Dominis de l’Aprenentatge, que es coneix com a taxonomia de Bloom, i pot entendre’s
com Els Objectius del Procés d’Aprenentatge. Són aquells objectius que tenen
com a finalitat guiar el procés d’ensenyament incloent l’avaluació del progrés
que un estudiant realitzi en un camp del coneixement. Això vol dir que després
de realitzar un procés d’aprenentatge, l’estudiant ha d’haver adquirit noves
habilitats i coneixements.
Es
van definir tres dominis d’activitats educatives, que són: el domini cognitiu,
l’afectiu i el psicomotor. L’any 2000 és va revisar el domini cognitiu. Per
tant, treballarem aquest.
Diferències
entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les
formulades a l’any 2000: Les habilitats cognitives definides l’any 2000 van ser
revisades per un estudiant de Bloom. Un dels aspectes clau d’aquesta revisió es
que van canviar els substantius a verbs, per plasmar les accions corresponents
a cada categoria. També, va ser
considerar que una síntesis era una creació. A més a més, es va modificar
l’ordre amb què es presentaven les diferents categories.
Taxonomia de
bloom per la era digital:
Han
passat més de 50 anys i la Taxonomia de Bloom continua sent l’eina fonamental
per establir els objectius de l’aprenentatge de les diferents assignatures. El
doctor Andrew Churches va actualitzar la revisió de l’any 2000 per posar-la al
mateix nivell que les noves realitats de la era digital. Va complementar cada
categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament
de les habilitats per recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i
crear.
![]() |
www.eduteka.org |
Informació extreta de http://gestioinformacio.blogspot.com.es
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada