dilluns, 30 de desembre del 2013

Conceptualització de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom

Aquest tipus de conceptualització ens aproxima a l’activitat intel·lectual que es desenvolupa a partir de les diferents tasques que podem fer amb l’ús de les TIC.

Aquesta classificació parteix de la que Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956) van fer per a classificar les activitats educatives. D’aquesta classificació se’n va formular una Taxonomia de Dominis de l’Aprenentatge, que es coneix com a taxonomia de Bloom, i pot entendre’s com Els Objectius del Procés d’Aprenentatge. Són aquells objectius que tenen com a finalitat guiar el procés d’ensenyament incloent l’avaluació del progrés que un estudiant realitzi en un camp del coneixement. Això vol dir que després de realitzar un procés d’aprenentatge, l’estudiant ha d’haver adquirit noves habilitats i coneixements.

Es van definir tres dominis d’activitats educatives, que són: el domini cognitiu, l’afectiu i el psicomotor. L’any 2000 és va revisar el domini cognitiu. Per tant, treballarem aquest.

Diferències entre les habilitats cognitives de Bloom formulades originalment i les formulades a l’any 2000: Les habilitats cognitives definides l’any 2000 van ser revisades per un estudiant de Bloom. Un dels aspectes clau d’aquesta revisió es que van canviar els substantius a verbs, per plasmar les accions corresponents a cada categoria. També,  va ser considerar que una síntesis era una creació. A més a més, es va modificar l’ordre amb què es presentaven les diferents categories.


Taxonomia de bloom per la era digital:

Han passat més de 50 anys i la Taxonomia de Bloom continua sent l’eina fonamental per establir els objectius de l’aprenentatge de les diferents assignatures. El doctor Andrew Churches va actualitzar la revisió de l’any 2000 per posar-la al mateix nivell que les noves realitats de la era digital. Va complementar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament de les habilitats per recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.



www.eduteka.org





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada