dijous, 31 d’octubre del 2013

Usos del Power Point



Benvolguts,

De ben segur que tots vosaltres heu utilitzat algun cop el Power Point. Però, realment en feu un bon ús? Vegem'ho!


Podem dividir les presentacions en dos models: les tradicionals i les creatives. Observem-ne les característiques de cadascuna:


Utilització tradicional de les presentacions:

Avantatges: 

- L'alumne sempre té en pantalla una guia d'allò que el professor està explicant.
- Permet incorporar imatgges il·lustratives.
- Permet crear esquemes per tal que la materia sigui més entenedora.
- Es poden afegir vídeos, imatges, so, animacions...
- L'alumne té més facilitat per pendre apunts.

Desavantatges:

- Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i no es llegeix amb claredat.
- L'orador no explica o relata, sinó que simplement llegeix.
- Les formes i colors no tenen una finalitat.
- Hi pot haver un abús d'elements multimedials.


Ús creatiu:

Hi ha un seguit de trets que identifiqun un ús concret de les presentacions com a modalitat innovadora. Alguns d'aquests trets són:

- Treballen en espais i moments que van més enllà de la situació de classe formal.
- Les presentacions cerquen i provoquen la interacció entre l'alumne i el professor o entre l'alumne i l'alumne.
- Presentacions que flexibilitzen el discurs de l'educador.
- Presentacions que faciliten la creació i l'aprenentatge.

Seguidament, hi ha un grup de propostes d'ús creatiu, observem-les:

- No crear un Power Point amb moltes imatges, sinó una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s'obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada. Així doncs, podem anar endevant i enrere sempre i evitem un discurs lineal.
- El Power Point l'hauríem d'utilitzar més per expressar preguntes cap als alumnes, i així crearíem interacció.
- Posar hipervíncles al Power Point amb més activitats relacionades amb el tema del qual s'està parlant, per tal que l'alumne es pugui preparar millor.
- No cal portar sempre les presentacions acabades a classe. El fet de que l'alumne i el mestre la creiin junts és una bona activitat.
- Les imatges i la música triades sempre hauran de tenir una finalitat.

En la meva opinió, trobo que tant les presentacions tradicionals com les creatives tenen els seus avantatges i els seus inconvenients. Tot i això crec que tots hauríem de fer un petit esforç per començar a utilitzar més presentacions creatives. Sembla que d'aquesta manera els alumnes podran entendre millor els continguts.

Espero que els hi hagi estat de gran ajuda aquesta informació.

Moltes gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada