- Importància de la comunicació escrita.
- Emissor, receptor, còdi, context, missatge.
- Diferenciar entre text (el que posa literalment) i missatge (el que es vol transmetre).
- Una mala comunicació pot produir mal entesos.
UNA IMATGE NO VAL MÉS QUE MIL PARAULES:
La importància que tenen les imatges i el llenguatge oral i escrit en diferents contextos i situacions.
Imatges: visualització ràpida i el text no --> senyal de trànsit.
Llenguatge oral i escrit: pren més importància en situacions en les que hem d'expressar un conjunt d'accions, condicions, paraules abstractes...
FER SILENCI:
- No només callar, sinó també callar interiorment.
- Evitar la dispersió.
- Si escoltem i fem "silenci" hi haurà més bona comunicació. Parlarem millor i hi haurà més respecte.
ESCOLTAR I SENTIR:
- Importància de saber diferenciar els dos conceptes.
- Per ensenyar a escoltar, l'alumne apren de nosaltres, per tant cal escoltar a l'infant. Quan el nen ens pregunti alguna coas, no li hem de donar la resposta, sino que l'hem d'ensenyar a trobar-la.
EL REGAL DE LA COMUNICACIÓ:
- Com mes informació tenim, mes independents som, però més incerteses tenim.
- Cal un equilibri entre les noves tecnologies i el que teniem abans (llenguatge tradicional: veu, silenci...)
- La comunicació no ha de dependre de les noves tecnologies.
LA GRAMÀTICA DEL SILENCI:
- La comunicació verbal es molt important però també cal tenir present la no verbal. És molt important.
- Els gestos i les expressions fan que entenguem millor allò que ens volen dir.
- Comunicació no verbal: posicio del cos, mirada, gestos, veu...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada